نوشته شده توسط : بورس سی تو

آیا به دنبال یک قرص لاغری خیلی قوی خانگی میگردید؟ که بدون عوارض و طبیعی باشد و اشتها را کم کند؟

در این مقال از سایت مطهر نشان (اطهر نشان) یک قرص لاغری را معرفی می کنیم که خودتان هم می توانید درخانه درست کنید.

مواد تشکیل هنده قرص لاغری خانگی:

  • سَویق جو
  • سبوس جو
  • زنجبیل
  • زیره سیاه

در ادامه به معرفی مواد تشکیل هنده این قرص لاغری خانگی می‌پردازیم.

 

سَویق چیست و خاصیت سویق جو چیست؟

سویق چیست: وقتی  پودر حبوبات یا  غلات را به مدت 15 الی 20 دقیقه در ظرف مسی یا سنگی حرارت (تفت) داده شود، سویق تشکیل می‌شود.

سویق از دیدگاه اسلام و احادیث:

امام صادق (ع) می‌فرمایند:سویق باعث رویش گوشت و تقویت استخوان می‌شود.»(1)

یکی از علل شیوع مشکلات استخوانی و ضعف، غفلت مردم از سویق است.

در روایات استفاده از سویق بسیار سفارش شده درباره سویق آمده: سویق به سفارش وحی درست شده است.(2)

امام صادق (ع) می فرمایند: سویق و روغن زیتون گوشت را می‌رویاند و استخوان را تقویت می‌کند و پوست را نازک می کند و عمل همبستر شدن را زیاد می‌کند.(3)

امام صادق (ع) می فرمایند: به کودکان سویق با شکر بده، زیرا گوشت را می‌رویاند و استخوان را تقویت می‌کند.(4)

البته فقط در مورد کودکان سویق همراه با شکر خوب است و برای مردان خوب نیست چون سرد است و عمل جماع (قوای جنسی) را کم می‌کند.

در روایتی از شخصی به نام خضر آمده است:  نزد امام صادق (ع) بودم، مردی از اصحاب ما نزد امام آمد و عرض کرد فرزندان ما وقتی متولد می‌شوند نقص و ضعف دارند، امام فرمودند چرا سویق استفاده نمی‌کنید، زیرا استخوان را تقویت می کند و گوشت می‌رویاند.(5)

نکته مهمی که در این روایات اشاره شد این بود که پدر و مادر باید سویق بخورند تا بچه‌ها معلول و ضعیف نباشند. والدین حداقل دو هفته قبل از انعقاد نطفه سویق بخورند، و مادر دو هفته تا یک ماه بعد از انعقاد نطفه سویق بخورد، و برای بچه می‌توان از 6 ماهگی به بعد همراه شیر به او داد.

به غیر از تقویت استخوان ها، سویق خواص بیشمار دیگری نیز دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد:

به افرادی که چاق هستند یا دیابت دارند سویق جو می‌دهیم و به افراد لاغر سویق گندم می‌دهیم، سویق جو قوی می‌کند و سویق گندم چاق می‌کند و هردو باهم هم قوی می‌کند هم چاق.

منابع احادیث:

1- المحاسن، احمد بن محمد بن خالد البرقی، ج ٢، ص 488

2- المحاسن، احمد بن محمد بن خالد البرقی، ج ٢، ص 488

3- المحاسن، احمد بن محمد بن خالد البرقی، ج ٢، ص 488

4- قرب الإسناد، أبی العباس عبدالله بن جعفر الحمیری، ص 44، ح 143.

5- المحاسن، احمد بن محمد بن خالد البرقی، ج 2، ص 488

زمانی که غلات تصفیه می شود (مانند آرد شرینی، آرد بربری) ترکیبات خاصی که در آن وجود دارد از بین می‌رود. انتخاب غلات سبوس دار می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی همچون چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد. از نظر کیفیت آرد نان سنگک بهتر از سایر آردها می‌باشد. آرد شرینی، آرد بربری هیچ خاصیتی ندارد و حتی برای کسانی که مشکل گوارش دارند مناسب نیست، برای جبران این بی‌خاصیتی آرد شرینی، آرد بربری میتوانید از سویق جو، سویق گندم، سویق چاقی (برای افزایش وزن)، سویق لاغری (برای کاهش وزن) و سویق کودک استفاده کنید.

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که افزایش مصرف غذاهای گیاهی همچون جو می‌تواند خطر چاقی ، دیابت، بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین مواد این چنینی می‌تواند سلامت بدن را بیشتر کند و باعث سلامت موها، افزایش انرژی و کاهش وزن گردد.

 

خاصیت سویق جو چیست؟

خاصیت سویق جو و قرص لاغری چیست

کاهش فشار خون با جو

در یک رژیم غذایی سالم، افزایش مصرف غذاهای سبوس دار (فیبر محلول و نامحلول) می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و به کنترل وزن کمک کند.

 

خواص جو برای سلامت استخوان

آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز و روی موجود در جو می‌تواند در ایجاد و حفظ ساختار استخوان‌ها و قدرت آن‌ها مفید باشد. تعادل دقیق از فسفر و کلسیم برای سلامت استخوان‌ها ضروری است.

 

سلامت قلب با مصرف جو

فیبر، پتاسیم، فولات، ویتامین B6 موجود در جو می‌تواند از سلامت قلب محافظت کند. جو منبع خوبی از فیبر است و همین امر باعث کاهش مقدار کلی کلسترول در خون می‌شود و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مصرف جو می‌تواند کلسترول چربی شکمی را کاهش دهد.

 

جو و سرطان

سلنیوم ماده معدنی است که در همه غذاها یافت نمی‌شود اما در جو موجود است. این ماده نقش مهمی در عملکرد آنزیم های کبدی دارد و می‌تواند به سم زدایی برخی از ترکیبات سرطانی در بدن کمک کند.

همچنین سلنیوم مانع از التهاب می‌شود و نرخ رشد تومورها را کاهش می‌دهد و باعث بهبود پاسخ ایمنی به عفونت‌ها می‌شود.

فیبر موجود در جو نه تنها از سلامت قلب پشتیبانی می‌کند بلکه می‌تواند سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. بتاگلوکان موجود در جو نیز می‌تواند سیستم ایمنی را برای مبارزه با سلول‌های سرطانی تحریک کند و مانع از تشکیل تومورها شود.

 

خواص ضدالتهابی جو

کولین یکی از مواد مغذی مهم در جو است که به خواب، حرکت عضلات، یادگیری و حافظه کمک می‌کند. کولین همچنین به حفظ ساختار غشاهای سلولی کمک می‌کند و به انتقال پالس‌های عصبی و کاهش التهاب مزمن کمک می‌نماید.

 

جو برای گوارش بهتر

جو به خاطر محتوای فیبر خود به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند و باعث بهبود سلامت سیستم گوارش می‌شود.

 

خواص لاغری جو

مصرف مناسب فیبر می‌تواند به عنوان یک فاکتور مهم در کاهش وزن در نظر گرفته شود. فیبر موجود در رژیم غذایی به افزایش سیری و کاهش اشتها کمک می‌کند و باعث می‌شود فرد مدت زمان طولانی‌تری را سیر بماند.

 

مواد معدنی موجود در جو بر اساس نیاز روزانه:

  • 3 درصد از کلسیم
  • 18 درصد از آهن
  • 40 درصد از تیامین
  • 15 درصد از ریبوفلاوین
  • 21 درصد از نیاسین
  • 15 درصد از ویتامین B6
  • 5 درصد از فولات
  • 30 درصد از منیزیم
  • 25 درصد از فسفر
  • 12 درصد از پتاسیم
  • 17 درصد از روی
  • 23 درصد از مس
  • 50 درصد از سلنیوم
  • 90 درصد از منگنز

 

بتا گلوکان

بتا گلوکان نوعی فیبر است که در جو یافت می‌شود. اخیرا مطالعات زیادی برای تعیین نقش این ماده در سلامت انسان‌ها انجام شده است. بتاگلوکان می‌تواند مقاومت به انسولین و سطح کلسترول خون را پایین بیاورد و در نتیجه خطر ابتلا به چاقی را کاهش دهد.

 

قرص لاغری و زنجبیل:

یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده قرص لاغری ، زنجبیل میباشد، که در ادامه به معرفی خواص زنجبیل برای لاغری می‌پردازیم.

قرص لاغری و زنجبیل

چگونه کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شویم؟

زنجبیل ریشه‌ای است که طعمی تند و حالتی ترد دارد. خواص زنجبیل برای سلامتی بسیار است. یکی از فواید زنجبیل، توانایی‌اش در کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های دور شکم است.

 

پژوهش‌ها درباره‌ی رابطه‌ی زنجبیل و لاغری چه می‌گویند؟

در مطالعه‌ای که نتیجه‌ی آن در سال ۲۰۱۴ در مجله‌ی دانش غذا و کشاورزی به چاپ رسید،‌ دسته‌ای از موش‌ها که اضافه‌وزن داشتند، مورد آزمایش قرار گرفتند. به این موش‌ها به‌مدت ۳۰ روز زنجبیل داده شد و آنها توانستند پس از این مدت وزن‌شان را کاهش بدهند. سطح قند خون و لپتین در این موش‌ها نسبتا کاهش یافته بود.

لپتین ترکیبی است که در احساس سیری پس از صرف وعده‌‌ی غذایی مؤثر است و می‌تواند در لاغری نقش مثبتی داشته باشد.

محققان نتیجه گرفتند زنجبیل می‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می‌توان از زنجبیل به‌عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

براساس مطالعات دیگری که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی پزشکی و دارویی اروپا منتشر شد، تأثیر زنجبیل بر لاغری با داروی لاغری ارلیستات برابر بود. همچنین زنجبیل از طریق بالا بردن کلسترول مفید خون در کاهش سطح کلسترول خون تأثیر قابل توجهی دارد. با قدرتی که زنجبیل بر احساس سیری و هضم مناسب غذا دارد، نقشش در کاهش وزن تعجب‌آور نیست.

 

خواص زنجبیل برای از بین بردن چربی دور شکم

زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تأثیر بگذارد. این عوامل می‌تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد.

زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید. زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف شود.

تغییرات هورمونی و استرس مزمن می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه‌‌ی این امر باعث خروج دستگاه ایمنی و سوخت‌وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می‌تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند. براساس مقاله‌ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می‌تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند.

مصرف زنجبیل می‌تواند به بازگشت تعادل در بدن‌ کمک کند و باعث شود راحت‌تر وزن‌تان را کاهش بدهید. طعم تیز و منحصربه‌فرد زنجبیل می‌تواند به‌طور طبیعی انرژی‌تان را از لحاظ جسمی و روانی افزایش بدهد.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد زنجبیل در کنار خاصیت سیرکنندگی خود، خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت‌وساز و کالری‌سوزی کمک می‌کنند.

مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند،‌ می‌تواند ابزار بالقوه‌ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می‌شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت‌وساز می‌شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه‌ی حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل‌شده در آب داغ) با صبحانه‌ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه‌وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعات حاکی از تأثیر چشمگیر زنجبیل در حرارت‌زایی بود و شرکت‌کنندگانی که نوشیدنی حاوی زنجبیل مصرف کرده بودند، کمتر احساس گرسنگی می‌کردند، درنتیجه غذای مصرفی‌شون کاهش یافته بود. این نتایج حاکی از تأثیر بالقوه‌ی زنجبیل در لاغری است.

 

با مصرف زنجبیل چقدر وزن کم می‌کنیم؟

مصرف زنجبیل نمی‌تواند به سرعت وزن‌تان را کاهش بدهد. تأثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره‌مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.

باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن‌تان علاوه‌بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره‌مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش‌های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه‌‌ی دلخواه‌تان برسید و باید مصرف چربی‌های ناسالم، غذاهای فرآوری‌شده، فست‌فودها، شکر و قند را متوقف کنید.

 

قرص لاغری خانگی و زیره سیاه

قرص لاغری خانگی و زیره سیاه

پژوهش‌ها نشان داده‎اند که زیره آثار فراوانی روی بدن دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در این ادویه، خطر سرطان‌، مشکلات قلبی عروقی، التهاب و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.‌ بذر زیره رشد سلول‌های سرطانی را مهار و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

در سال ۲۰۱۴ پژوهشی بر روی خانم‌هایی با اضافه وزن انجام شد. در این تحقیق ۸۸ خانم به دو گروه تقسیم شدند و به مدت ۳ ماه تحت آزمایش قرار گرفتند. به گروه اول دو وعده در روز ماست به همراه ۳ گرم زیره و به گروه دوم دو وعده ماست بدون زیره داده شد. در عین حال تمامی شرکت کنندگان از برنامه غذایی یکسانی پیروی می‌کردند. بعد از سه ماه مشخص شد گروهی که ماست را همراه با زیره می‌خوردند نسبت به گروه دیگر کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده‌اند. پژوهش دیگری در سال ۲۰۱۵ به بررسی تاثیر زیره و کاهش وزن پرداخت. شرکت کنندگان به مدت هشت هفته در یکی از این سه گروه قرار گرفتند: مکمل زیره، مکمل ارلیستات و یک گروه شبه دارو. دو گروه اول بعد از هشت هفته، نسبت به گروه سوم وزن بیشتری کم کردند. سطح انسولین افراد حاضر در گروه اول، نسبت به دو گروه دیگر بسیار کمتر بود. این تحقیق نیز در نتیجه‌گیری خود اظهار کرد که زیره به لاغری کمک می‌کند.

 

لاغری با زیره لاغری با زیره؛ چگونه زیره سبب کاهش وزن می‌شود؟

زیره حاوی ترکیبی به نام فیتواسترول است که به کاهش کلسترول‌های بد کمک می‌کند. شاید به همین دلیل است که در پژوهش‌ها گروه مصرف کننده زیره، سطح کلسترول و چربی خون کمتری داشتند. از دیگر دلایلی که گفته می‌شود زیره برای لاغری مفید می‌باشد این است که زیره نیز مانند دیگر ادویه‌ها روی سوخت و ساز بدن اثر می‌گذارد. برای مثال افزایش تندی غذا، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. با اینکه تاثیر این ماده کم است اما هنگام ترکیب با روش‌های دیگر به کاهش وزن کمک می‌کند. زیره حاوی ماده فعالی به نام تیموکینون است. این ماده طبیعی شیمیایی، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که در کاهش وزن به بدن کمک می‌کند. تیموکینون با مبارزه با رادیکال‌های آزاد، سموم بدن را پاکسازی و همچنین با کمک به سلول‌های بدن برای پاسخ دادن به انسولین و گلوکز، میزان قند خون را پایین نگه می‌دارد.

 

دیگر فواید زیره زیره علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • بهبود گوارش سنتی‌ترین موارد استفاده از زیره برای بهبود سوءهاضمه است. نتایج پژوهش‌ها ادعا می‎کند زیره گوارش را تقویت می‌کند. برای مثال، زیره فعالیت آنزیم‌های گوارشی و سرعت هضم غذا را بالا می‌برد. زیره، ترشح بلغم از کبد را افزایش می‌دهد. بلغم به گوارش چربی‌ها و برخی از مواد مغذی روده کمک می‌کند.
  • کمک به هضم زیره سبز برای کمک به هضم غذا و جلوگیری از نفخ معده بسیار مفید است. زیره سبز با تحریک غده‌های مسئول ترشح اسیدها، صفرا و آنزیم‌ها هضم غذا را راحت‌تر می‌کند. نفخ شکم باعث ایجاد احساس درد و فشار در این ناحیه می‌شود. زیره سبز به کاهش این فشار و درد شکمی کمک می‌کند.
  • درمان هموروئید هموروئید یا بواسیر معمولا به دلیل افزایش فشار روی رگهای انس و رکتوم به وجود می‌آید که موجب تورم ، درد و خونریزی می شود. زیره فیبر زیادی دارد و این فیبر به طور طبیعی موجب تحریک سیستم گوارش، بهبود هضم و درمان هموروئید می‌شود. علاوه بر آن خواص ضد قارچ و ضد میکروبی دانه‌های زیره، عفونت‌ ناشی از هموروئید را درمان می‌کند.
  • تقویت سیستم ایمنی زیره دارای ویتامین C است و استفاده از آن به عنوان ادویه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این ویتامین برای افرادی که به دلیل استرس، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بسیار مفید است. استفاده از مواد غذایی که ویتامین C دارند در کاهش فشار خون، خطر سکته قلبی و مغزی و مبارزه با استرس اکسیداتیو که منجر به سرطان می‌شود، بسیار موثر است.
  • جبران کم‌خونی دانه‌های زیره به صورت طبیعی سرشار از آهن هستند. یک قاشق چای‌خوری زیره خرد شده ۱٫۴ میلی گرم آهن دارد. کمبود آهن یکی از شایع‌ترین کمبودهای مواد مغذی است که حدود ۲۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر خود قرار داده. کودکان برای رشد و خانم‌های جوان برای جبران خونی که در دوره قاعدگی از دست می‌دهند، به آهن نیاز دارند.
  • جلوگیری از مسدود شدن شریان‌ها زیره ترکیبات گیاهی زیادی از جمله ترپنس، فنل، فلاونوئیدها و آلکالوئید دارد که با مزایای بالقوه سلامت در ارتباط هستند. بسیاری از این موارد مانند آنتی اکسیدان‌ها عمل کرده و در نتیجه از مسدود شدن شریان‌ها، بیماری‌های قلبی و التهاب دیابتی جلوگیری می‌کنند.
  • بهبود دیابت برخی از ترکیبات زیره به بهبود بیماران دیابتی کمک می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های زیره برای افراد دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت بسیار موثر است. یکی از راه‌هایی که دیابت به واسطه آن به سلول‌های بدن آسیب می‌رساند محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته است. این مواد مضر زمانی ساخته می‌شوند که قندها به پروتئین‌ها متصل شوند و عملکرد آنها را مختل کنند. محصولات نهایی گلیکاسیون از دلایل آسیب به چشم‌ها، کلیه، اعصاب و رگ‌های خونی است.
  • کاهش کلسترول خون زیره کلسترول خون را کنترل می‌کند. در پژوهشی مشخص شد دریافت ۷۵ میلی گرم زیره برای دو بار در روز و به مدت ۸ هفته سبب کاهش چربی‌های ناسالم در خون می‌شود.
  • جلوگیری از مسمومیت غذایی در گذشته برای سالم ماندن غذاها از زیره استفاده می‌شد. بسیاری از چاشنی‌ها از جمله زیره دارای خواص ضدمیکروبی هستند که خطر مسمومیت غذایی و عفونت را کاهش می‌دهند. بسیاری از ترکیبات موجود در زیره باعث کاهش رشد باکتری‌های فاسدکننده می‌شوند. در آخر باید بگوییم زیره برای لاغری مفید است.

 

قرص لاغری و سبوس جو

قرص لاغری و سبوس جو

سبوس جو نیز یکی از مواد تشکیل دهند قرص لاغری میباشد سبوس چیست؟ سبوس، پوسته سفت و هضم‌نشدنی روی دانه‌های غلات است که علاوه بر بسیاری از خواص متنوع به دلیل غیرمحلول بودن به تسهیل فرآیند گوارش غذا کمک می‌کند و در پیشگیری از یبوست موثر است.

جو از غلاتی است که سبوس آن خواص فوق‌العاده‌ای دارد. سبوس جو نیز حاوی مقدار قابل توجهی فیبر خوراکی، پروتئین و سلنیوم است.

به گفته متخصصان تغذیه، یک فنجان سبوس جو پخته حاوی ۵.۷ گرم فیبر خوراکی است.

همچنین دپارتمان کشاورزی آمریکا به افراد بزرگسال توصیه می‌کند روزانه ۲۵ گرم فیبر خوراکی مصرف کنند. وجود فیبر خوراکی در رژیم غذایی به افزایش احساس سیری کمک کرده و در نتیجه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

مصرف فیبر خوراکی علاوه بر کاهش احتمال بروز یبوست همچنین به پایین آوردن کلسترول بد نیز کمک می‌کند؛ فیبر موجود در جو برای کاهش فشارخون و التهاب مفید است که می‌تواند تاثیر خوبی بر سلامت قلب داشته باشد.

سبوس جو حاوی مقادیری مفیدی پروتئین است. پروتئین‌های باعث می‌شوند تا بدن راحت‌تر سلول‌سازی کند و وجود مقادیر کافی آن برای رشد فرد در تمام سنین ضروری است

در واقع بدن پس از مصرف پروتئین‌ها، آن‌ها را به اسید‌های آمینه تجزیه می‌کند که وجود آن‌ها برای ترمیم سلولی و سلول‌سازی حیاتی است.

بدن انسان توانایی تولید برخی از انواع اسید آمینه ضروری را دارد، اما برخی دیگر از اسید‌های آمینه ضروری که در بدن تولید نمی‌شود باید از طریق مصرف مواد غذایی دریافت شوند.

برخی از این اسید‌های آمینه برای سلامت اعصاب و عملکرد مناسب غده تیروئید ضروری هستند و کمبود آن‌ها در بدن موجب بروز مشکلاتی، چون گیجی، کمبود انرژی و بی‌اشت‌هایی عصبی می‌شود.

 

سویق لاغری یا کاهش وزن چیست؟

تا به اینجای مقاله شما با مواد تشکیل دهند قرص لاغری خانگی و خواص آن آشنا شدید و شامل سَویق جو ، سبوس جو ، زنجبیل و زیره سیاه بود. که در صورت وقت داشتن می توانید در خانه خودتان ترکیب و مصرف نمایید.

و در صورت وقت نداشتن می‌توانید از سویق کاهش وزن مطهر نشان که شامل همین موادی بود که در بالا معرفی کردیم.

این سوق لاغری بصورت طبیعی و گیاهی ساخته شده است و دارای سیب سلامت می‌باشد. که با دستگاه‌های اتوماتیک در شرکت مطهر نشان ساخته میشود. و خوشبختانه تمام مصرف کنندگان از این سویق لاغری راضی بوده اند و تاثیر مثبتی در لاغری داشته است.

قرص لاغری خیلی قوی خانگی بدون عوارض ، ضد اشتها و طبیعی

خرید قرص لاغری یا سویق کاهش وزن از دیجی کالا

شما برای خرید این سویق میتوانید به صورت تلفنی با شماره 09120941291 (صوفی) یا از سایت دیجی کالا خرید نمایید.

قرص لاغری قوی تضمینی در داروخانه

آیا قرص لاغری خیلی قوی خانگی و تضمینی داریم؟

اگر واقعا قصد لاغری دارید باید صبور باشید و همراه با قرص لاغری برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل باید از برنامه غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی پیروی کنید. سویق لاغری کمک‌تان می‌کند روند کاهش وزن را سریع‌تر طی کنید. سعی کنید علاوه بر مصرف سویق لاغری یک برنامه غذایی سالم نیز داشته باشید.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: قرص لاغری قوی , قرص لاغری تضمینی , قرص لاغری داروخانه , قرص لاغری خانگی , عوارض قرص لاغری , بهترین قرص لاغری , قرص لاغری وزارت بهداشت , خرید قرص لاغری , قرص لاغری گلوریا , قرص لاغری داروخانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس سی تو

استرس و ناراحتی اعصاب و تغییرات هورمونی باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه‌‌ی امر باعث خروج دستگاه ایمنی و سوخت‌وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می‌تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند.

داروی گیاهی ضد پرخوری عصبی

براساس مقاله‌ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می‌تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند. زنجبیل داروی گیاهی ضد پرخوری عصبی می‌باشد.

مصرف زنجبیل می‌تواند به بازگشت تعادل در بدن‌ کمک کند و باعث شود راحت‌تر وزن‌تان را کاهش بدهید. طعم تیز و منحصربه‌فرد زنجبیل می‌تواند به‌طور طبیعی انرژی‌تان را از لحاظ جسمی و روانی افزایش بدهد.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد زنجبیل در کنار خاصیت سیرکنندگی خود، خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت‌وساز و کالری‌سوزی کمک می‌کنند.

مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند،‌ می‌تواند ابزار بالقوه‌ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می‌شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت‌وساز می‌شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه‌ی حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل‌شده در آب داغ) با صبحانه‌ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه‌وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعات حاکی از تأثیر چشمگیر زنجبیل در حرارت‌زایی است و شرکت‌کنندگانی که نوشیدنی حاوی زنجبیل مصرف کرده بودند، کمتر احساس گرسنگی می‌کردند، درنتیجه غذای مصرفی‌شان کاهش یافته بود. این نتایج حاکی از تأثیر بالقوه‌ی زنجبیل در لاغری است.

زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید. زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف شود.

سویق لاغری دارویی کیاهی برای کاهش وزن

سَویق در اصل، تفت داده شده پودر حبوبات و غلات می‌باشد. و یا در یک تعریف دیگر اگر شما غلاتی مثل گندم و جو و همچنین حبوباتی مانند نخود و عدس را پودر کنید. و سپس در ظروف سنگی و مسی آنها را 15 تا 20 دقیقه حرارت دهید سویق درست کرده‌اید.

در نسخه‌های قدیمی و البته معتبر، ترکیب‌های متفاوت از این پودرهای تفت داده شده، برای درمان‌های متفاوتی توصیه می‌شده. یکی از این ترکیبات موثر که برای لاغر شدن ضمن حفظ قوای بدن توصیه شده است، ترکیب آن از جو، سبوس جو، زنجبیل، زیره سیاه و تخم کتان درست شده است و به آن سویق لاغری یا کاهش وزن می‌گویند.

مواد تشکیل دهنده و خواص و کاربرد سویق لاغری یا کاهش وزن چیستخرید سویق لاغری از دیجی کالا

 

تماس با ما شرکت مکمل مطهر



:: برچسب‌ها: داروی گیاهی ضد پرخوری عصبی, مقابله با وسوسه پرخوری, قرص برای درمان پرخوری عصبی, درمان پرخوری عصبی نی نی سایت, کتاب درمان پرخوری عصبی, درمان پرخوری عصبی در طب سنتی, تست پرخوری عصبی, مقاله درباره پرخوری عصبی, ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()